Ekspertem w zakresie świadomości konsumentów i jakości produktów w debacie pt. „Jesteśmy tym, co jemy – żywność w XXI wieku” była Izabella Byszewska, Prezes Zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego. – Konsument ma władzę na rynku produktów, ale nie ma świadomości, wiedzy. Jednak to się zmienia i zauważamy, że konsumenci w dużych miastach zaczynają być coraz bardziej świadomi, zwłaszcza młodzi ludzie, ale także są to rodzice małych dzieci czy starsi ludzie, którzy stawiają bardziej na jakość, a nie ilość.
Jakie jednak pojawiają się przy tej okazji trudności? – Kłopotem jest odróżnianie znaków jakości żywności producentów, nasi konsumenci tego nie potrafią. Niektóre etykiety na produktach są tylko deklaracją, a należy mieć świadomość uznanych systemów jakości, którymi należy się kierować przy wyborze w sklepie. Dlatego cały czas należy kłaść nacisk na edukację – przekonywała Izabella Byszewska.